Se fler  
Kalmarbloggar på hejkalmar.se
19
Jul 11

Uffedagen, HIF och boka på

Vaknade upp i Skylt-Hasses barndomshem i Lönneberga efter ett att ha gjort Hultsfred och konstaterade att spelningen med Morrissey, var smått magisk. Jag konstaterade också att det var Uffedagen, det vill säga den numera traditionsenliga hyllningen av Uffe-Taco. Det helade började med att Uffe förra året kom hem från en termin i Australien och vi drog ihop en överraskningsfest där vi helt enkelt gjorde saker Uffe gillar, typ bada, åka båt, dricka mjölk och så vidare. Dagen avslutades med årets i särklass tyngsta sittning på Hamnkontoret. Festen blev en dundersuccé så vi bestämde oss tidigt i största hemlighet för att arrangera en ny Uffedag med i stort sett samma upplägg. Vi lyckades även i år att dansa på Hamnkontorets bardisk och äta sparris i köket. Uffedagens payoff: Hälften hade räckt.

Magnifik inramning på GFA igår med vackert TIFO och drag på läktaren. Synd bara att det gick som det gick, samtidigt var det nog många som kände att sviten inte skulle hålla för evigt. Helsingborg var inte direkt bra, men spelade som ett mästarlag, gör mål på sina chanser och stabilt bakåt. Sätter man inte dom chanserna som vi fick igår så vinner man inte mot ett lag som HIF. Jag tänker tillbaka på 2008 då Kalmar var ett sådant lag, vann allt trots att man egentligen underpresterade. Patrik Ingelsten gjorde som Rasmus Jönsson igår, mål från ingenstans.

Det bokar på bra i trädgården. Men det finns platser kvar. Många har frågat om priser, och jag kan säga att vi faktiskt inte har satt några priser, dock är tanken att det ska vara lite billigare än ett traditionellt restarangbesök. Vi kommer som sagt köra en ala cartémeny med två förrätter, två huvudrätter och två desserter. Boka gör man via mail:
martin@kallskanken.nu

På onsdag födelsedagskalas när jag och Gabby fyller år (på samma dag), lördag blir det Håkan på GFA då logen är bokad och klar. Det kommer bli en bra vecka, helt klart.

Be Sociable, Share!

2 kommentarer

  1. Lite OT på detta inlägg , men efter att ha sett skylten i butiken om förra veckans toppnyhet, fetaost-gate, funderade jag lite på krishanteringen där.

    Särartsskydd och ursprungsmärkning för livsmedel uppfattas som positivt av de flesta, säkert även Kallskänken som trycker rätt hårt på det i marknadsföringen (”kyckling från Mörbylånga”… hm). Samma människor tycker förmodligen att det finns större problem i världen än brott mot fetaostlagen. Varför då inte bara ”fel av oss, klantigt, vi ändrar”, pang bom så är saker glömd.

    Istället fick vi först tidning, ”alla-tycker-vi har-rätt-och-förresten-är-det-ändå-leverantörens-fel-egentligen-så-det-så”, sedan bortförklaringsblogg och så skylten med ironiska svängningar om att byråkratiska regler självklart ska följas. Vilka signaler sänder det till kunderna?

    ”Ja ja, det är ju inte Västerbottenost i pajen egentligen utan något som liknar den från Bulgarien, men den är väldigt krämig och god!” Eller?

    • Helt rätt. Jag har också sagt att vi gjort fel. Och jag har ändrat samtliga etiketter och kylskyltar. Så i min värld tycker jag att vi gjorde en ”fel av oss, klantigt, vi ändrar Pudel”. Men eftersom vi behåller exakt samma ost så tycker jag inte vi lurar kunderna utan står för våra produkter.
      Den ironiska skylten du nämner är nog mitt sätt att kommunicera kreativt då jag faktiskt personligen inte tycker detta är jordens undergång, men den går givetvis att tolka negativt.

      Men, visst tycker du har många poäng i ditt inlägg. Tar åt mig av detta och lär!

Lämna en kommentar