Se fler  
Kalmarbloggar på hejkalmar.se
29
Mar 11

Med en Kalmar FF-tatuering på underarmen.

Bra uppslutning idag när jag höll kompletteringsinformationen om Hällkonceptet och erbjudandet om hur man köper en andel. Kul också att inbetalningar rullar in. Det har kommit många frågor om möjlighet till avbetalning från särskilt B-G Svedjenäs, och alla frågor om finansiering överlämnar jag till Lars Wribe på Hällbank Finans.

Försöker få loss ett vändkors från Fredriksskans till trädgården då vi tror på stor tillströmning av folk i sommar.

John Bauergymnasiet startar en hotell och konferensutbildning till hösten och hade idag ett informationsmöte på hotellet för näringslivet om utbildningen. Många representationer från stadens olika hotell närvarade och det blev även en bra möjlighet för dialog. Det som slog mig var att alla tyckte exakt likadant i samtliga frågor. Och i grund och botten handlade samtalet om vikten av att jobba med ambitiösa elever. Att berätta för en elev att han eller hon måste stryka skjortan är inte aktuellt. Kunskap, passion och stolthet. Nyckelorden för framgång hos alla människor oavsett ålder.
.
På tak om passion, en Kalmarkille som gjort en jävla resa är Simon Samuelsson, före detta sommelier på Hamnkrogen. Han packade sina väskor och drog till London och idag jobbar han som chefssommelier på toppkrogen Corrigan’s Mayfair. Seger hade träffat Simon i London ”off duty” på en närliggande krog i samma område. Servitören på krogen var tveksam om ett vin var korkat som en av restaurangens gäster just skulle serveras. Och eftersom han just fått syn på Simon-sommerlier sekvensen innan passade servitören på att fråga Simon om vinet verkligen var korkat. Simon, som satt ner avslappnat med Seger, snurrade på glaset, luktade och konstaterade att vinet var fördärvat. Rätt kaxigt att sitta som gäst på en helt annan krog, bli igenkänd som sommelier och framförallt konstatera att bordsgrannens vin är korkat. I synnerhet om man är en jävla rännstensunge från Linsdal med en Kalmar FF-tatuering på underarmen.

Och på tal om Kalmar FF, senaste snacket i reklamsverige.
http://www.resume.se/nyheter/2011/03/29/kalmar-ffs-succekampanj/

Be Sociable, Share!

Lämna en kommentar