Se fler  
Kalmarbloggar på hejkalmar.se
21
Mar 12

Likheten mellan Bruce Willis & undertecknad

Betsalen, betsalen. Räkningar överallt. Jag förstår inte, vad har folk emot mig. Fakturorna attackerar mig från alla håll och kanter, det går inte längre att försvara sig, jag kapitulerar. Kalmar Energi. Vad fan är ert problem, vad har jag gjort er?

Troligtvis haft 20 hantverkare som har kört skiten ur lika många maskiner i en månads tid alternativt att varenda jävla elektrisk komponent i detta hus har varit påslaget dygnet runt sedan 2008. Fast hur som helst, 2008, vilket år det var!

Nåväl, å andra sidan har vi snart två riktigt fina badrum. Ja, Hilding-Bauer det kommer bilder så småningom. Inväntar bara två toaletter och ett badkar vid namn Bentley. På riktigt heter det Bentley. Och jag kan konstatera, överlag är allt som döpts Bentley rätt skitdyrt, bilar, hotell och så även badkar. Men fint blir det.

AIK bättre än Djurgården #kffaik12 #publikrekord. Vilken respons! Wilson-Hasse som verkställer projektledare för kampanjen berättade att han igår morse innan vi åkte kände sig plötsligt något nervös inför vårt uppdrag, men så sa han något jag kommer lägga på minnet. Han vände nervositeten till att tänka: Nervositeten är bra, för då vet man att det är något unikt på gång. Om han inte haft den där känslan, då hade troligtvis idén varit ganska medioker och trygg. Det ger oftast aldrig någon större effekt.

Lite så tänkte vi också med filmen igår. Nu jävlar kör vi. Allt eller inget. Och när jag stog framför hela AIK:s-a-lag och såg ut som ”Drottninggatan-plankstek-och-Stöl-119-kr-typer”, Nebosja Novakovic blängde på mig och jag ville innerst inne bara försvinna. Vad gjorde jag?

Klev ytterligare ett par steg framåt och kallade Nils Eric Johansson för Tjärnström. Och vi fick förhoppningsvis ett fantastiskt klipp.

Wilson-Hasse gjorde sedan en jämförelse med oss och filmen Die hard. Ni vet den scenen när Bruce Willis står naken i Brooklyn. Nu stod vi istället med en skylt och en FF-stripad bil i Solna.

På Gnagets forum kan ni följa vad AIK-fansen tycker om kampanjen, vilket är helt avgörande givetvis. Och det blev precis som vi önskade. Vi är fortfarande bonnjävlar, fast dom kan inte låta bli att gilla det vi gjorde. Läs själva, riktigt intressant: http://www.aikforum.se/aik/aik-fotboll/fotbollsmatcher/kalmar-ff-aik-2012-04-09-as-3584/sida2.html

Be Sociable, Share!

En kommentar

  1. Svinbra! *ASG*

Lämna en kommentar