Se fler  
Kalmarbloggar på hejkalmar.se
19
Mar 11

Känns detta jättejobbigt?

Det blir allt viktigare vilka varumärken du identifierar dig med. Varumärkena du konsumerar berättar för omgivningen vem du är. Espresso, Apple, Audi, Acne, DN och surdegsbröd. Den nya generationens konsumenter är redan här, sammanfattningsvis en bortskämd grupp 80-talister som aldrig varit i närheten av en verklighet med en bolåneränta på 15% som lever i en verklighet att allt vi vill ha kan vi få, det löser sig alltid.

Vad man än tycker, vrider och vänder är den här konsumentgruppen och dess beteende är detta oerhört intressant. Vi är redan i full fart med att skapa relationer till varumärken. Bank, försäkringsbolag, bilmärke och morgontidning. Hur duktig är du på att kommunicera ditt varumärke till den nya generationens konsumenter? Kan ditt företag lyckas skapa en livslång relation. Är din grafiska plattform fräsch? Är dina produkter trendiga? Är ditt varumärke miljömedvetet och närproducerat? Är du aktiv på Facebook? Syns du på evenemang? Sticker du ut?

Känns detta jättejobbigt?

Då ska du kontakta Wilson Creative, det gjorde jag, och nu dricker jag bara alkohol tre gånger i veckan.

Be Sociable, Share!

2 kommentarer

  1. Men Johan, dina värderingar sattes i Påryd på 70-talet, därav Abba, Kalles kaviar och O’boy. Att du sedan föll för modetrenden och drog på dig en stekhet Salomon -81:a är en annan sak =), men du har givetvis delvis rätt. Vad har jag att säga till om med mina 0 högskolepoäng…

  2. Typ som att dela ut 1000 kondomer med Mycket Gutt-loggan på och texten Kalmars fräschaste baguetter?

Lämna en kommentar