Se fler  
Kalmarbloggar på hejkalmar.se
24
Sep 09

Kreativ marknadsföring och Kålpudding

Ny dag nya möjligheter, det vankas skördefest och Moa ska öppna Tekla i Borgholm över helgen. Därför är vi uppe i svinottan och skriver ut gatupratare, hon ska tydligen köra 50% på allt i butiken, det blir väl ett jävla spring i butiken antar jag.

Själv tycker jag det luktar lite fågel om hela skördefesten med tanke på den kreativa bokföring som presenterats i media den senaste tiden, det känns som om det inte står riktigt rätt till i den organisationen. Men kanske blir det till att sticka över en runda imorgon.

Matchen igår var väl inte så mycket att snacka om, kommentatorn pratade mer om vinden än om fotbollen, han pratade så mycket om vinden att han tillslut glömde vilket lag som hade med och motvind, men det kanske blåste åt alla håll? Nåväl, kanske dags att inse att det blir tufft att fightas om ett nytt guld, men kryss för även IFK, så än lever hoppet.

Idag är det så dags för en ny filminspelning av lokalbevakning, Östrans ledning gillade produktionen och kommer att köra en liten grej på lördagens hemmamatch. Det är egentligen fantastiskt kommunikation hur en reklamfilm kan ses av så mycket människor utan att det inte kostar någonting att distribuera, fundera på det ni företagare där ute. Många sitter idag på sina kontor och säger: Nu måste vi banne mig profilera och marknadsföra oss! Det hela slutar med halvtaskiga profiltryckta karameller och en kvartsida i Kalmarposten. Det finns betydligt bättre och roligare sätt att kommunicera bara man vågar tänka i nya banor.

Ett tydligt exempel är www.gaisblomman.se, en ren godwillkampanj där IFK Göteborg samlar in pengar till Gais ungdomsverksamhet, snacka om outside the box…

Idag blir det Kallskänkens nationalrätt och chefens självklara val till husman: Kålpudding! (Antingen älskar man eller hatar den)

Gaisblomman, bara välgörenhet? Knappast.

Gaisblomman, bara välgörenhet? Knappast.

Be Sociable, Share!

En kommentar

  1. Kycklingfilm! Posten!

Lämna en kommentar