Se fler  
Kalmarbloggar på hejkalmar.se
07
Jun 10

Fåglar i huvudet på en Ängöpojk, eller?

Känner bara att jag måste replikera alla trångsynta människor som istället för att glädjas Kalmar FF’s försäljning av arenanamnet uttrycker sin stora besvikelse över att ett företag äntligen erkänner arenan med kapital under kommande sju år. Vi fans blir ta mig fan bara mer och mer bortskämda, man ska aldrig glömma vart man kommer ifrån och nu har vissa ”supportrar” mage att uttrycka sin besvikelse över arenanamnet, jag tycker det är lågt, jävligt lågt. Det fanns en tid då pengar till att betala elräkningen saknades och lampan på ett möte slocknade och styrelsen satt i mörker och förhandlade om föreningens existens, kollar man riktigt noga bakom norra läktaren ska du nog fan se att du hittar ett gammalt Gig-papper i nån av kanoterna som påminner om ett krig för överlevnad, och gräver du lite till hittar du nog till och med benen av Scott Sloan och någon av Kalmarhems jävla rostiga servicebilar, jävligt långt från SM-guld och Elmbröder. Lite drygt 20 år senare är vi besvikna över att det blir hönsgård på våran nya arena när Guldfågeln går in och lyfter oss med X-miljoner kronor i vår alldelses egna investering på 250 miljoner kronor, bra där Kalmar.

Lördag den 5: juni, Kalmar FF fyller 100 år, officiell huvudsamarbetspartner till jubileet är Barometern som på sin förstasida i B-delen väljer följande rubrik till föreningens milstolpe: ”Vi är bredda på glåpord”. Grattis på födelsedagen KFF önskar Barran, yo kompis, yo brorsan, grattis.

Det är säkert många runt om i regionen som inte kommer besöka Guldfågeln arena på grund av namnet…

Någon som har känt att namngivningen av arenan gett publicitet? Bara lite?

Kan någon därute på något sätt tänka sig en kreativ vändning där man utnyttjar arenanamnet? Nej jag trodde väl det.

För er som trodde på ett sexigare namn som Puma Arena, Swedbank Arena eller Kallskänken Arena, vi beklagar.

Ny bottennotering Kalmar, tråkigt. Jag har stor respekt för varumärket Guldfågeln, omsätter man 1 miljard på kyckling ska man ha fett med cred.
Man jobbar också med en av Sveriges ledande reklambyråer i Adamsson Appelfeldt Advertising. http://www.adamssonappelfeldt.com/, kika lite på deras hemsida och kolla andra varumärken dom jobbar med. Undrar om dom kan göra något kul. Nej, det är helt omöjligt. Fan också, jaja.

Här är en bra låt att spela på Guldfågeln arena:
Dancing On My Own (Fred Falke Remix) by robyn

Be Sociable, Share!

4 kommentarer

  1. Helt enig med dig, även om jag till viss mån ändå kan förstå, jag menar som jörgen ström på barometern sa, namnet i sig ger ju öppningar för många glåpord.
    Jag tror att de allra flesta ändå är nöjda o kommer att vara nöjda när dom här glåporden väl har lagt sig.

  2. Det går snack på vissa forum. Att Länsförsäkringar gav ett bättre bud än Guldfågeln. Ca 30-35 miljoner för tio år. Då är det verkligen lustigt att man tog det sämre budet. Om det stämmer? Sen kan ju andra skoja om namnet. Men varför är det så hemligt. När det gäller arena avtalet med Guldfågeln. Malmö ff kunde säga , hur mycket dom fick av Swedbank . Men inte Kalmar ff. Det låter verkligen märkligt. Varför skulle dom andra fotbollsklubbar bryr sig om , var Kalmar ff fick arena avtal? Det är något som inte stämmer.

Lämna en kommentar